pff, wat weer een ervaringen in die paar dagen - Reisverslag uit , van Linda Reijnders - WaarBenJij.nu pff, wat weer een ervaringen in die paar dagen - Reisverslag uit , van Linda Reijnders - WaarBenJij.nu

pff, wat weer een ervaringen in die paar dagen

Door: Linda Reijnders

Blijf op de hoogte en volg Linda

22 November 2007 | ,

Hoi hoi hoi,

Jeetje mina zeg... Dat is me toch wel even iets heftigs, niet normaal. Maar wel leuk!
Het is gewoon haast niet uit te leggen aan jullie waar ik hier in terecht gekomen ben, we hebben deze eerste cursusdagen al zo ontzettend veel gezien en gedaan, dat ik gewoon niet weet waar ik moet beginnen.

Voordat ik begin, hoe is het met jullie allemaal? leuk man, om al jullie reacties te lezen. ik zal ook nog even wat persoonlijk emails naar jullie sturen enzo, volgende keer.

....
Toen ik aankwam in Madrid, en overal spaans om me heen hoorde, en gewoon een broodje kaas wilde kopen, maar alleen maar tapas en vreemde gebakjes kon vinden, dacht ik echt.. waar ben ik nu weer aan begonnen. En wat was er ook al weer mis met nederland? volgens mij heb ik de hele dag rond gelopen met zo´n uitstraling van praat maar niet met mij, anders barst ik in tranen uit. Toen ik aankwam op fuerteventura, zo´n 12 uur later alles met elkaar, was ik bekaf. ik heb 2 uur gewacht op een italiaanse jongen en een frans meisje, zodat we een taxi konden delen. ongeveer 25 minuten rijden, door een heuvelachtig landschap dat inmiddels al donker was, maar je zag nog net de palmbomen en de cactussen :-)
Ik was ziek, en ben snel gaan slapen toen we aankwamen in het appartement. De volgende dag voelde ik me al wat beter, vooral nadat het andere nederlandse meisje, emily, ook was aangekomen.
s middags hebben we lekker aan het strand gelegen (gnagna), en savonds hadden we de voorbereidingsbijeenkomst met de hele groep: drie italiaanse jongens, een meisje en een jongen uit duitsland, ik en emily uit nederland, een meisje uit polen, hongarije, 2 spaanse jongens en een spaans meisje.
Door een pittige spaanse tante die ons deze week begeleid, werden we gelijk even met onze neus op de feiten gedrukt over hoe deze week zou gaan en hoe zwaar het zou worden..uhh...oke.

Nou, in het heel kort wat we allemaal hebben gedaan tot nu toe (pff):
geleerd om met microfoon te werken en te presenteren voor grote internationale groepen, theorie over entertainerschap, werken met kinderen, volwassenen, spellen bedacht en uitgezet, geleerd om kinderen te schminken, kostuums maken, ik heb als clown de minidisco gedanst met veel kinderen en veel publiek (allerlei dansen die we hadden geleerd daarvoor), een dans en drumperformance met flessen in elkaar gezet, wat we morgen gaan presenteren voor publiek, uhh.. een ander hotel bezocht wat nog veeeel groter was, met oa 7 zwembaden en 7 entertainers die professionele shows deden (daar kun je dus ook terecht komen, wie weet), heeeel veel gesport en ook alle regels van de sporten geleerd, waterspelen, yoga, aerobics, public relations met de gasten, etc etc etc......
Ja.. een hoop he, ik weet t zelf niet eens meer allemaal. Maar toch ben ik wel enthousiast geworden. Het werk lijkt me een hele uitdaging, en je leert er denk ik ontzettend veel van. Wat ik daarentegen wel al heb gezien is dat het heel hard werken is, je maakt lange dagen en krijgt erg weinig slaap.
Het is met dit werk zo dat je meestal je bezig houdt met 1 gedeelte, dus of sport, of de miniclub (kinderen) of aerobics, etc, en s avonds dans je altijd als clown de minidisco en doe je een spel of een show met de andere entertainers.
Ik wil het liefst in de miniclub gaan werken, maar ook graag wel iets met zingen of dansen of fitness gaan doen, dus misschien is er een combinatie mogelijk. Ik laat het maar over me heen komen allemaal.;-)

Verder vind ik Fuerteventura echt een heel mooi eiland (tenminste, als ik kijk naar wat ik er tot nu toe van heb gezien, haha). Het weer hier is heerlijk, helemaal goed, mooie palmbomen langs de straten, ouderwetse straatlantaarns en witte en gele gepleisterde huizen, wat ik zo mooi vindt. Verder is alles gewoon heel erg wennen. Ondanks dat je vlak bij nederland zit, voelt dat niet zo, want alles is toch erg anders. De cultuur, de taal, de producten die je in de supermarkt koopt, en ga zo maar door.

Het eten dat we krijgen is wel erg goed trouwens, we eten s ochtends en s avonds mee met het buffet dat de gasten krijgen, en smiddags hebben we onze eigen lunch, met het personeel (soms hap slok weg, maar goed, maakt niet uit).

Dus, tot nu toe is het rennen, vliegen, rennen, en ongeveer 5 uurtjes slaap per nacht, maar het is allemaal erg leuk en ik heb al veel geleerd. Nou, ik laat het verder maar over me heen komen, en zie wel.

Als ik weer een keer tijd heb horen jullie wel weer van me, ik hoop dat allesa goed is daar! o ja, en volgende keer zal ik ook wat leuke foto´s toevoegen, haha.

Nou, tot snel (volgende keer stuur ik ook nog persoonlijke mails hoor, maar kom ik nu niet meer aan toe, t is al erg laat),

lieve lieve groet, Lin
xxx ik denk ook aan jullie

  • 23 November 2007 - 17:06

    Ymke:

    Wauw, wauw Linda, das me een hoop in een hele korte tijd!!
    Foto's ja graag, maar Lin je kent mijn motto??

    Take is easy (on the wild side) ;)

  • 24 November 2007 - 09:57

    Nelleke:

    Geen Ghanees tempo dus! Wat een overgang zeg..... Doe rustig aan en pas goed op je zelf,
    liefs, Nelleke

  • 25 November 2007 - 20:36

    Femke:

    Wauw Linda, wat klinkt het allemaal leuk en afwisselend... En erg professioneel. Laat alles lekker op je af komen en laat je niet gek maken...

    Liefs, Femke

  • 26 November 2007 - 12:01

    Mam:

    he lieve dochter!!
    wat beleef je weer veel meid!
    heeeel veel plezier en ik weet zeker dat je het kunt!!
    take care,heel veel liefsxxx
    en miauw van Lotje

  • 26 November 2007 - 12:39

    Opa:

    Laat je niet bij de wijs brengen. Hou voet bij stuk. Veel succes het lijkt me wel leuk daar. Wat een belevenis.

    Veel groetjes en succes van opa en aagje

  • 26 November 2007 - 12:42

    Renny:

    Sjongejonge wat heb je al veel beleefd. Je wordt nog wel beroemd! Slimpie! Heel veel succes op je nieuwe plek! en gauw tot horens.

    Een hele dikke kus: Renny, Lianne en mark

    p.s. We weten dat je het kunt!

  • 28 November 2007 - 18:24

    Johan En Yvonne:

    Veel succes daar en laat alle indrukken maar rustig bezinken. Dan komt het vast wel goed.
    Mogen we wel jouw verblijfsadres rond eind december in verband met kerstkaartje?? ;)

    Liefs ons

    Knuffel van Teun en Gijs (groeien als kool!)

  • 07 December 2007 - 11:24

    Rianne:

    Heej!
    Geniete ervan meid! Lekker zeg!
    We missen je wel op de sportschool hoor ;)

    Groetjes Rianne

  • 08 December 2007 - 18:48

    Brenda:

    Hee,

    Leef je nog? Of te weinig tijd om te bloggen...
    X Bren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Liefs! xxx

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 31813

Voorgaande reizen:

11 Februari 2011 - 11 Mei 2011

De Droomreis

Landen bezocht: