Nog een paar nederlandse nachtjes!! - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Linda Reijnders - WaarBenJij.nu Nog een paar nederlandse nachtjes!! - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Linda Reijnders - WaarBenJij.nu

Nog een paar nederlandse nachtjes!!

Door: Linda Reijnders

Blijf op de hoogte en volg Linda

12 November 2007 | Nederland, Stadskanaal

Hoi hoi, daar ben ik nog even weer! Nog even een laatste groet uit Nederland, met echt de zenuwen in m’n lijf inmiddels. Na nog een paar leuke weken te hebben gehad in Nederland ga ik nu toch ECHT! Jeetje. Best een gek idee hoor, dat ik daar straks op de Canarische eilanden zit in de zon. K vind het heel erg spannend, omdat ik werk ga doen wat helemaal nieuw is voor me. Inmiddels is alles geregeld, koffer staat klaar en van de meeste mensen al afscheid genomen. Desalniettemin, nachtmerries dat ik afga voor publiek, of nog erger: dat t publiek in slaap valt, te laat op Schiphol aankomen, koffer die kwijt is of nog niet ingepakt voor vertrek enzovoort beginnen een hogere frequentie te krijgen..:-):-)

Komende zaterdagochtend vlieg ik om kwart over tien, en kom ik aan het einde van de middag aan op Fuerteventura, na een overstap rond de middag in Madrid. Zondag kan ik nog even rondkijken en uitrusten, en ’s avonds hebben we dan een meeting met de hele groep, want maandagochtend begint namelijk het cursusprogramma van twee weken al!! Spannend…
De cursus begint maandag op Fuerteventura in hotel Lobos Bahia Club (www.lobosbahiaclub.com :jeetje, receptie met fonteintjes en bomen, 3 zwembaden, restaurants in het hotel, wat een luxe, dat ben ik helemaal niet gewend, zeker niet meer na de op de daken van lemen hutjes in Ghana te hebben geslapen, en dat nog maar een half jaar geleden!)
De groep cursisten bestaat uit 15 man, uit heel europa. Polen, Frankrijk, Italië, Spanje, Hongarije, Duitsland en nog 1 iemand uit Nederland. Als ik aankom op Fuerteventura moet ik zelf een taxi regelen naar het hotel (wordt nog leuk, in het Spaans. Alhoewel, gelukkig is taxi hetzelfde woord in het Spaans, pfff.) Een jongen uit Italië is de enige die ook de 17e al aankomt (maar wel anderhalf uur eerder), wie weet kunnen we samen een bus of taxi naar het hotel nemen. Nu maar hopen dat m’n engels uit Ghana een beetje voldoet met dat internationale gezelschap, hm.

Nou, na de cursus tekenen we dus n contract voor vier maanden op een van de eilanden (welk eiland dat wordt, dat weet ik dus nog niet), en na die vier maanden zou ik nog wel graag gaan reizen door Spanje (wel samen met iemand anders hoor), maar ik zie wel hoe dat loopt. Als het me goed bevalt in Spanje, en ik heb mogelijkheden om daar ander werk te vinden en een kamer, wil ik na die vier maanden werk zoeken en een plekje voor mezelf daar, dat is het doel dat ik in mijn achterhoofd houd wanneer ik in het hotel aan het werk ben, als het misschien soms eens tegenvalt allemaal. Ik kom met ontzettend veel mensen in contact de eerste maanden, dus wie weet rolt er nog iets uit voort in Spanje voor mij, ik zie wel wat er naar me toe komt.

O ja, k heb ook nog een doelenlijstje voor mezelf samengesteld wat ik in ieder geval behaald wil hebben voordat ik terug kom naar NL, haha:-). K zal hem nog even met jullie delen:
- Met grote groepen mensen durven werken en voor grote groepen mensen durven presenteren
- Abseilen van een berg in Spanje OF parachute springen uit een vliegtuig (niet perse allebei meteen, k heb hopelijk nog genoeg tijd)
- Een traditionele maaltijd aan lange tafels meemaken met een familie in een traditioneel bergdorp
- De Flamenco leren dansen (oke, een beetje dan haha)
- Met dolfijnen zwemmen
- Veel contact maken met de lokale bevolking en de taal een beetje leren spreken
- In de grootste achtbaan van europa hebben gezeten, in een pretpark in Salou
- Iets doen met m’n kunst in Spanje
- Na ongeveer een half jaar een plekje voor mezelf hebben, waar dan ook, evt. in Spanje

Mijn doel op de langere termijn is dat ik uiteindelijk graag een praktijk aan huis willen hebben, gericht op healing en lifecoaching in het volgen van je hart, dmv gesprekken, helende kunst, dans, zang, shambhala, klank, kleuren, het werken met de kracht van de dolfijnen en kristallen, etc. Maar vrijwel alles behandelingen en cursussen zou ik dan buiten willen geven, in de tuin onder de stralende zon. Of dat in Spanje zal zijn of in een ander zonnig land, zal zich nog wel wijzen. Dit is de richting die ik uiteindelijk graag uit wil, eventueel gecombineerd met maatschappelijk werk of ander soort werk. Maar eerst nog even niet, zo rond 2012 hoop ik hiermee te kunnen starten, en voor die tijd wil ik nog veel reizen.
K loop weer ns veel te veel op de dingen vooruit geloof ik, eerst maar ‘ns naar Spanje gaan, haha!:-)

O ja, eerst houdt ik voor telefoontjes van en naar Nederland gewoon mn nederlandse nummer, omdat ik gebruik maak van het Vodafone passport, dat het wat goedkoper maakt. Voor lokaal bellen wil ik dan een lokale simkaart en prepaidkaart kopen. Maar ik bedacht me net dat dat ook weer niet slim is, want als ik mn lokale sim er in heb, ben ik alleen op dat nummer bereikbaar, en andersom. Dus in Spanje zoek ik nog wel naar een andere oplossing, eerst kunnen jullie me gewoon evt op 0034 621448575 bereiken.
En qua evt post, dat is altijd erg leuk om te krijgen, maar ik denk dat het handiger is pas na de eerste 2 weken, als ik een vaste plek heb voor een aantal maanden, maar dat horen jullie dan ook tzt nog wel.

Zo, nu nog een paar daagjes genieten, voorbereiden en zenuwachtig maken (en wat uit m’n koffer halen, want ik zit op 23 kilo ipv 20, ggrmblr@#$%*), en dan horen jullie wel weer wat van me vanuit de zonnige Canarische eilanden. Alle liefs en tot snel hè,

Xxx Linda.

O ja, p.s. Ik heb m’n foto’s van Ghana maar gewoon laten staan op de site. Als jullie ze nog willen bekijken, kan het nog net, in december worden ze automatisch verwijderd omdat dan m’n fotoruimte is verlopen, helaas!!!

  • 12 November 2007 - 22:11

    Therese Desiree:

    hey Linda ,

    wow te gek zeg ...die spirit van jou ...tell me what drives you?
    je bent ook afgevallen he...topper
    nou heel veel succes ..ik heb echt bewondering voor je ondernemerskracht en zal zekers van me laten horen .hiert alles goed geef nu ook in emmen les ..liefs therese

  • 12 November 2007 - 22:37

    Astrid:

    Echt super stoer! Ga je verhalen volgen... Geniet ervan en heel veel succes! Astrid (Ghana)

  • 13 November 2007 - 07:55

    Marjolein:

    Wat een plannen, super!

    Ik wil je heel veel plezier en succes wensen en zal je site gaan volgen!

  • 13 November 2007 - 09:30

    Esther:

    Hey Linda,
    Jeetje ik zie ons nog zo lopen in Tamale en mountainbiken in de jungle en nu ga je alweer op reis!! Goed bezig! Ik wil je heel veel succes wensen en natuurlijk lekker genieten! Goed dat je je droom gaat verwerkelijken!
    Liefs,

  • 13 November 2007 - 10:26

    Jannette:

    Hoi Linda,

    Maak je niet te zenuwachtig. Het komt allemaal wel weer goed met jou. Daar ben ik van overtuigd. Heel veel succes en plezier. We houden contact.

    Dikke kus, Jannette (en een knuffel van Lars)

  • 15 November 2007 - 13:40

    Fokje:

    Je blijft me verbazen! Geweldig...
    Is er een geheim voor die slanke lijn van jou?


  • 15 November 2007 - 15:43

    Simone:

    Hey Linda!
    Wat geweldig dat je dit gaat doen! Ik wil je heel veel succes en vooral plezier wensen in Spanje. Liefs, Simone (Ghana)

  • 17 November 2007 - 10:34

    Femke:

    Hey,
    Zet hem op daar! Heel veel succes en ik lees je verhalen op deze site.

    groetjes Femke (3)

  • 20 November 2007 - 16:41

    Tine :

    Heeyy Linda

    alles Goed?
    met onz wel.
    we missen je hier al wel Hoor.
    maar we hopen dat je het daar leuk hebt

    Kuss Kuss Tine(L) en Anna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Liefs! xxx

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 31803

Voorgaande reizen:

11 Februari 2011 - 11 Mei 2011

De Droomreis

Landen bezocht: