Strand, villages, rainforest, van alles wat... - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Linda Reijnders - WaarBenJij.nu Strand, villages, rainforest, van alles wat... - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Linda Reijnders - WaarBenJij.nu

Strand, villages, rainforest, van alles wat...

Door: Linda Reijnders

Blijf op de hoogte en volg Linda

16 April 2007 | Ghana, Cape Coast

Hoi lieve allemaal!

Alweer twee weken aan het rondreizen, met een tussenpauze van 1 dag in Tamale, namelijk vrijdag 6 april. Die dag heb ik alles in Tamale afgerond, en ook nog m'n gastouders opgezocht, ze omhelst en ze vergeven waarna ze me een cadeautje gaven en ook eentje voor mn moeder. Dat vind ik ontzettend lief, en op deze manier is het natuurlijk een veel fijnere afsluiting voor mij!

Zaterdag ben ik naar Accra gegaan met de bus. De reis verliep ontzettend goed, 12 uur later kwam ik er al aan. Toen ik de inmens grote stad met lichtjes voor me zag, kreeg ik heel even de kriebels, maar uiteindelijk heb ik me prima gered, hotelletje gevonden, volgende ochtend Simone en Marieke opgezocht aan het strand bij Butre, ongeveer 5 uur van Accra vandaan. Heerlijk hoor, het voelde meteen als vakantie, waar ik ook wel echt aan toe was na het hete, droge, arme noord-ghana. Het was lekker om terug te zijn in het Zuiden, veel groener, vochtiger en ook wat westerser.
Lekker gezwommen, een kanotochtje door de bush gemaakt. Daarna naar een ander strand geweest, vanwaar we een kanotocht hebben gemaakt en een lange wandeling naar een dorpje op palen op het water, in het uiterste westen. Geweldig, wat bijzonder was dat.

Die dag zijn we doorgereist naar Takoradi, daar 1 nachtje geslapen, en de volgende dag heb ik me aangesloten bij Sabine en Femke die daar net waren aangekomen, en Simone en Marieke vervolgden hun reis met z'n tweeen. Ik ben toen met Sabine en Femke naar Ankasa gegaan, wat we alledrie nog heel graag wilden zien. Tjee, zo zit je nog aan het strand, zo in de stad Takoradi, en zo zit je ineens in het tropisch regenwoud, vlakbij de kust. We zaten in een heel primitief houten huisje met overal om ons heen vogelgeluiden, krekelgeluiden, heerlijk! Na een waarschuwing dat we de rechterdouche beter niet konden gebruiken omdat daar een tarantula vogelspin woonde, heb ik niet meer super geslapen, maar de wandeltocht van 4 uur de volgende ochtend door de jungle was weer indrukwekkend. Bamboo bos, apen, bushpigs, bomen van wel 400 m hoog, vlinders, watervallen.

vervolgens hebben we gerelaxed aan het strand bij Akwidaa. Zee, palmbomen, kokosnoten, witte wijn, wilde schuimende golven waar we tegenop sprongen.
Daarna zijn we te voet over het strand gegaan naar het primitieve dorpje vlakbij, waar we met zo'n 40 kinderen om ons heen zingend doorheen zijn gerend, de zee in gerend met zn allen en met ze hebben gevoetbald. Ook zijn we naar Cape three point gelopen (ongeveer 5 uur lopen). Dit is het meest zuidelijke punt van Ghana, omgeven door rotsen, zee en we hebben er geslapen naast de vuurtoren. Geen elektriciteit, veel armoede, maar ongelooflijk vriendelijke mensen daar. Een totaal andere wereld, maar zeker ook heel mooi om te zijn, en ik was minstens evenveel onder de indruk hier.

Nu zijn we in Cape Coast. Terug in de stad, en een stuk oostelijker, maar nog wel aan de kust. Even weer wennen aan het drukke verkeer, maar ook heel leuk om hier terug te zijn (ik ben hier met oud en nieuw ook geweest).

Morgen reis ik alleen verder, naar een dorpje ten oosten van Accra, zodat ik de 17e in De volta REgion ben om Esther, Femke, Annemarie en Fenny te ontmoeten en een week door die regio te trekken.
Vanaf de 25ste zal ik aan het strand zijn en kan ik niet meer mailen of bellen, maar voor die tijd stuur ik nog wel een laatste bericht.

Ik heb het erg naar m'n zin, maar verheug me nog meer op het naar huis gaan. Heerlijk lijkt me dat, ik kijk er echt naar uit om jullie allemaal weer te zien en weer te schilderen, te skaten, n bruin broodje met kaas en een glas melk te nemen, een normale douche en m'n eigen muziek keihard te kunnen zetten! :-)

(ps, ik kan hier geen foto's uploaden, sorry, die volgen nog hoor!)

Dikke knuf,
Linda.

  • 16 April 2007 - 22:44

    Awal Alhassan:

    Hi,
    How are you doing there,This is awal from tamale northern region,I just got your mail form my in box,,,,,do you remember me.... if so.How is life? I miss my home Ghana so so much,,,,,,Are you in Ghana now?I am in the u.s......If you want to mail me this is my email;awalalhassan@gmail.com

  • 18 April 2007 - 12:07

    Annette:

    ziet er te gek uit!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Liefs! xxx

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 31805

Voorgaande reizen:

11 Februari 2011 - 11 Mei 2011

De Droomreis

Landen bezocht: