Reisfoto's geupload! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Linda Reijnders - WaarBenJij.nu Reisfoto's geupload! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Linda Reijnders - WaarBenJij.nu

Reisfoto's geupload!

Door: Linda Reijnders

Blijf op de hoogte en volg Linda

09 Januari 2007 | Ghana, Tamale

Hoi mensen!

Nou, dat was weer een lange historie van het uploaden van de foto's. Tjeeminee, 3 uur later, maar het is gelukt, ze staan er op, en ook nog op m'n usb-stick. Ik heb ze bij de vorige twee berichten toegevoegd, omdat die over de reis gingen.

Verder gaat alles goed hier. Ik heb vandaag met Femke een project bezocht, wat Northern Friends For Development heet. Het wordt gerund door een Nederlands stel. Ze werken met straatkinderen en analfabeten, waar ze een heel stappenplan voor hebben opgezet om te voorkomen dat ze in het zuiden in de steden terechtkomen als slaafje om bagage op hun hoofd te tillen voor toeristen en uiteindelijk in de prostitutie/ criminaliteit terechtkomen. Het eerste jaar krijgen ze scholing, zowel in theorie (engels en rekenen bv) als in de praktijk van het hairdressing en weaving, het tweede jaar gaan ze op stage, en het uiteindelijke doel van het project is dat de meiden een eigen 'straatwinkeltje' opzetten in hairdressing of weaving. Winkeltje is een groot woord, meer een golfplaat op palen, maar toch! Ze zochten nog twee vrijwilligers om engelse les en rekenles te geven op twee middagen, dus ik ga vanaf deze week elke donderdagmiddag engelse les geven aan de vier meiden van het hoogste niveau (de anderen krijgen in de lokale taal les, zijn nog niet zo ver). Dat lijkt me erg leuk. En waarschijnlijk ga ik vanaf volgende week ook 1 middag in de week meedraaien in de naschoolse opvang die Annemarie heeft opgezet, maar dat is nog niet helemaal zeker. Ik vind het in ieder geval wel leuk om op deze manier met meerdere dingen bezig te zijn!

Nou, tot snel,
Dikke knuffel Linda.

• 09 Januari 2007 - 22:28

Therese:

Hey Lin,

Je bent een goed voorbeeld voor de jongeren .......kei goed wat je allemaal doet .
    Hmm maar hoe gaat het met de mannen daar ,word er veel naar je gekeken of ?? groetjes vanuit nat winderig koud nederlandje

• 10 Januari 2007 - 07:57

Klaas Anna En Tom:

Daaaag lieve lin,
    ik vind het heerlijk om je verhalen te lezen. Wat ben je toch een bofkont dat je zoveel mag ervaren.En heel fijn dat je gemerkt hebt dat er minder wordt geslagen,gelukkig!!!!
    pas goed op jezelf
    groeten en veel liefs van
    klaas anna en tom

• 15 Januari 2007 - 14:47

Hanno:

Je bent een echte engel!
    Ben supertrots op je. Een hele lieve warme knuf van me! xxx