Nog 5 nachtjes! :-) - Reisverslag uit Koforidua, Ghana van Linda Reijnders - WaarBenJij.nu Nog 5 nachtjes! :-) - Reisverslag uit Koforidua, Ghana van Linda Reijnders - WaarBenJij.nu

Nog 5 nachtjes! :-)

Door: Linda Reijnders

Blijf op de hoogte en volg Linda

24 April 2007 | Ghana, Koforidua

Hoi mensen!

Daar ben ik nog even weer. Heerlijk weer geweest in Nederland hoorde ik. Nu even wat minder, maar als ik thuis kom is t vast weer 28 graden! ;-)

Ik geloof dat ik t dit keer maar niet te lang maak, want de stroom valt steeds uit hier, en bovendien voel ik mn polsen nu al, aangezien mn toetsenbord op een wankel houten plankje staat, die bijna uit elkaar valt.. Ow, mn stoel bovendien ook bijna.. Maar ik zet in Nederland nog wel even een laatste bericht op de site, wel zo rustig typen. En dat is al snel.. Jippie, over een paar daagjes kom ik jullie kant weer op, en daar verheug ik me erg op!!

Hoe gaat het met jullie? Met mij gaat het heel erg goed. Ik heb een hele leuke week in de Volta Region gehad, echt super!
Na Cape Coast ben ik alleen naar Ho gereist, waar ik een nachtje heb geslapen, en de volgende dag, woensdag, heb ik Esther en Femke ontmoet, waarmee ik tussen kerst en oud en nieuw ook heb gereist.
We hebben de eerste nacht bij de Wli Waterfalls geslapen, wauw zeg, wat mooi daar. We hebben de volgende ochtend een wandeltocht door de bergen naar de watervallen gemaakt, tussen de honderden vlinders en een cobra die het pad over glibberde. Echt schitterend allemaal, k heb er wel een uur gezeten, echt zo'n moment dat je voor altijd wilt vasthouden!

De volgende dag zijn we naar Kpandu gegaan, een leuk dorpje iets verder naar het zuidwesten. Daar hebben we op vrijdag een tientallen meters hoog mariabeeld bezocht, die op een heuvel stond, nog allerlei andere beelden, een lourdesgrot en een meditatiecentrum. Die dag zijn we doorgereist naar Biakpa, waar we tussen de bergen (dit keer andere bergen) verbleven in een lodge zonder elektriciteit, heel gezellig. Annemarie (die ook tussen kerst en oud en nieuw met ons reisde) en Fenny, een vriendin van haar, zaten daar ook. We hebben nog een leuke wandeling gemaakt naar t primitieve dorpje daar vlakbij, met ondertussen een geweldig mooi en ver uitzicht over de bergen. De volgende dag, zaterdag, was Femke jarig, en heeft ze de hoogste berg beklommen. Ik heb gewoon tussen de bergen een wandeling van anderhalf uur gemaakt.

Daarna zijn we naar Atimpoku gegaan, een leuk dorpje onder aan de Voltarivier. Zondag ben ik met Esther naar Akosombo gegaan, vanwaar we een boottocht naar Dodi Island hebben gemaakt. Haha, wij verwachtten een simpele boot, teva's door de blubber enzovoort, maar toen we er aan kwamen lopen, bleek dat t om een luxe ding ging, met buitenzwembad, live band en buffet. Kaartje gekocht en met open mond liepen we de boot op, lieten ons in het zwembad vallen en kwamen echt niet meer bij van t lachen, echt een leuke en bijzondere dag was dat! :-)

Maandag zijn we naar Aburi gereist, een klein plaatsje boven Accra, waar we door een hele lange straat vol souvenirs hebben gelopen, de lokale markt hebben bekeken en een grote botanische tuin hebben bezocht. Daar stonden allemaal hele bijzondere bomen, zoals oa bomen uit Australie, holle bomen en liggende palmbomen.

Vanochtend hebben we in datzelfde dorpje een mountainbike-tocht van drie uur gemaakt. Om 7 uur onze fietsen gehuurd, helm op, hulpsetje mee en een setje van zo'n tien foto's wat de routebeschrijving was. Geweldig haha, veel stukken door de bush, waarbij we door beekjes liepen, over boomstammen moesten klimmen, de dikke takken en bladeren ontweken terwijl we met een vaart over de stenen raceden, echt heel gaaf. t laatste stukje was erg veel klimmen, pff, even zwaar, maar wel heel leuk om te doen. De stukjes die we door de dorpjes fietsen, riep natuurlijk elk kind ons na, obruni, obruni. :-)

Nou, ik vond het echt een hele afwisselende reis. Ik heb zoveel van Ghana gezien nu, en qua natuur en cultuur heb ik zoveel verschillende dingen gedaan, en elke week met andere mensen. Dit was echt een groot avontuur, elke nacht of om de nacht ergens anders slapen een maand lang, super. Dat backpacken is zeker voor herhaling vatbaar.

Vanmiddag zijn we doorgereist naar Koforidua, vlakbij Accra. Hier kan ik nog even mn laatste dingetjes regelen, zoals naar het internetcafe en naar de bank, en morgenochtend ga ik via Accra naar Kokrobite, waar ik tot zondagmiddag aan het strand zal relaxen, heerlijk.

Zondagmiddag ga ik rechtstreeks naar het Vliegveld, en maandagochtend 30 april kom ik om 10 uur aan op Schiphol.
Ik verheug me er erg op, erg spannend! Ik kijk ook heel erg uit naar de vlucht zelf, das altijd bijzonder vind ik. Wel spannend, want ik vlieg voor het eerst helemaal alleen. :-)
Als ik in Nederland ben zal ik nog even een laatste afsluitend bericht plaatsen. Maar ik hoop dat ik de meeste van jullie ook al heel snel weer terug zie, in Nederland!

Tot heel heel snel,
Lieve groetjes Linda.

  • 24 April 2007 - 17:47

    Ymke Mulder:

    Wat fijn om dit te mogen lezen linda.
    Ik zit hier in Oosterbeek tussen de verhuisdozen. Ik verheug me op mijn nieuwe huis en op jouw terugkeer. Wat zul je veel te vertellen hebben en te laten zien.
    Geniet van je laatste dagen en nachten daar. Een hele goede thuisries gewenst.Dikke knuff van mij!!

  • 24 April 2007 - 20:00

    Brenda:

    Goede vlucht terug en geniet nog even van die laatste paar daagjes!

  • 24 April 2007 - 21:37

    Therese:


    HEY LINDA ,Bedankt voor al je lieve en boeiende mailtjes .
    Hele goedd en warme
    thuiskomst .......liefs therese

  • 25 April 2007 - 00:31

    Fokje:

    Even een reactie vanuit Suriname; alvast een welkom thuis gewenst na al je bijzondere avonturen! En mocht je je vervelen bij thuiskomst, ik ben weer te volgen op www.fokje.waarbenjij.nu in het jou zo bekende Paramaribo!

  • 25 April 2007 - 06:20

    Femke:

    Lieve Lin,
    Klinkt erg goed die Volta Region, ik baal er van dat ik dat niet gezien heb. In NL is het schitterend weer en dat helpt enorm om te wennen.. Toch blijf ik veel in gedachten in Ghana.. Veel plezier aan het strand in Kokrobite

  • 25 April 2007 - 06:56

    Jannette V.d. Molen:

    Hoi Linda,

    Ook al heb ik niet veel geantwoord, ik heb je verhalen geboeid gelezen. Wat heb je al veel meegemaakt! Spannend allemaal hoor. Hele goede terugreis.

    Groetjes, Jannette (en een dikke knuffel van Lars).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Liefs! xxx

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 31815

Voorgaande reizen:

11 Februari 2011 - 11 Mei 2011

De Droomreis

Landen bezocht: